13 junio 2013

Ikaskom Iurreta

Ikas Komunitateko azken bilera Iurretako FP egoitzean izan genuean ekainaren 11an. 
Aurtengo mintegi bileretan “Elkarbizitza eredu komunitario ikuspegitik “gaiari heldu zaie eta honi itxiera emateko  Ramón Fecha ren hitzaldia (@R_Flecha) izan dugu. Gaiari heltzeko bortxakeriaz eta gizona tasun eredu berriaz aritu zen. Bigarren atalean Ikastetxeen esperientziak aurkeztu dira.


Ideia batuzk hartutako apunteetatik:
  • La violencia de género nace de los matones de las escuelas y de los roles (dominio-sumisión) que existen ya en la infancia.
  • Si en las primeras relaciones afectivo-sexuales (que cada vez suceden a edades más tempranas) se establecen roles de dominio-sumisión ésta será, con mucha probabilidad, la pauta de relación que se siga más adelante (en la adolescencia o en la edad adulta). Es clave, por lo tanto, ser conscientes de que la comunidad (en nuestro caso, la escolar) debe intervenir sobre este aspecto para favorecer relaciones igualitarias. En este punto establece una nexo entre estas relaciones poco sanas y las masculinidades tradicionales.
  • El rol masculino tradicional tiene dos perfiles: el rol dominante (MTD) grupo en el que están los “matones” y el oprimido (MTO) grupo en el que está la mayoría del alumando. Muchas veces se refuerza estos roles de manera inconsciente. Flecha estima que ninguno de estos roles deben ser potenciados por la escuela.
  • Hay muchos ejemplos en la sociedad de cómo estos perfiles influyen en la percepción del atractivo por parte de las chicas:  “el chico malo” tiene más atractivo que “el chico coeducador”. Por eso insiste en que es necesario cambiar el " lenguaje de la ética" por "el lenguaje del deseo".  Porque sólo conviertiendo en atractivo un modelo masculino igualitario podremos frenar la violencia de género: El primer modelo “alimenta” la violencia de género y el segundo (en el que hacemos al chico colaborador, “bueno” ) también. Hay que analizar las expresiones que usamos, vigilar los modelos que les proporcionan los medios (las películas, libros, referentes) y ejercer de contrapeso ante todos los mensajes que les llegan y que refuerzan como atractivo al “matón”.
  • El nuevo modelo de masculinidad (enlace vía @txiotxio) estaría en el respeto e igualdad pero también en la seguridad en sí mismo y la fortaleza. Una buena frase que citó en esta línea “los hombres de nuevas masculinidades alternativas no quieren que su mujer sea el reposo del guerrero pero tampoco quieren ser el reposo de la guerrera”.

  • Por último, abordó otra línea de actuación: la educación de los sentimientos. En este apartado señaló la importancia de una red de amistades positivas que acompañan y apoyan a las personas. Educar en que las relaciones se establezcan en función de los sentimientos y no en la búsqueda de "prestigio" en el grupo de iguales es vital. Los "rankings de popularidad" entre los adolescentes, quiénes son los "exitosos/as, se puede conocer visitando lo que dicen en  las redes sociales, ojeando las revistas que leen y hablando con ellos sobre quiénes son sus modelos de éxito. La escuela (y sobre todo los institutos), a través del análisis, lectura de textos, debates etc..., puede intervenir  primero estando “alerta” ante ciertos comportamientos, evitando trivializarlos y reconociendo que existen desajustes en la forma de relacionarse  los/as alumnos/as.
Bigarren jardunaldiaren zatian  ESPERIENTZIAK aurkeztu ziren.

Iurretako Maiztegi eskolak ekonomia proiektua aurkeztu zuen. Elkarrekintza bultzatzea izan dute xedea. Lehen zikloko ikaslen bikoteek (lehen eta bigarren mailakoak nahasturik) denda proiektua gauzatu dute. Ikasgelan, irakasleak eta boluntarioak ere aritu dira.
Helburuen artean, ikasleek bizi duten errealitate hurbilarekin konektatzea, euren ikasketaren protagonista izatea, autonomia lortzea eta hainbat balore lantzea (garbitasuna, ordena, elkarkidetasuna, ardura, aniztasuna...) aipatu zituzten ikastetxearen arduradunek.

IPI Sansomendi. DBHko ikasleen eskutik ezagutu ditugu hiru esperientzia ikasketa eta zerbitzu solidarioan oinarrituta. Esteka honetan ikastetxearen proiektuak ikus daitezke.

  • Irakurlagunak proiektua: DBHko 3. eta 4. ikasleak lehen hezkuntzako 4.mailako ikasleen babesleak bihurtzen dira.
  • Talde elkarreragileak osatzen dituzte lehen hezkuntzako lehen zikloko ikasleekin batera.
  • Laborategiko praktika gidatuak. DBHko ikasleek prestatzen dituzte laborategiko praktikak eta aurrera eramaten dute lehen hezkuntzako 6.mailako ikasleekin.
Aurkezleak pozik, ikasteko eta irakasteko prest, arro egindako lanarekin eta oso alai ikusteko aukera izan genuen.

Belaskoenea. Esperientzia honetan lehen hezkuntzako irakasleak diren Juanak eta Merchek errefortzu plana aurkeztu digute. Oso lan antolatua, landua eta ereduzkoa izan daitekeena nire ustez. Irungo eskola honetan ikasleen beharrei erantzuna egokia emateko pausu batzuk eraman dituzte aurrera: egoeraren diagnosia egin, sentsibilizazioa, plana eratu, martxan jarri eta azkenik, ebaluatu egin dute.
Ikasleen norbanako planatik abiatuz, bigarren tutore bat sartu da geletan. Irakasle honen interbentzioa planifikatu egin da errolak, lanak, metodologia eta  antolamendua zehaztuz.Ondorioen artean azpimarratu dute irakasleen kooperazioa handitu dela, ikasleen emaitzak ere gora joan direla ... Ikasleei ere eskatu zitzaien iritzia eta haien erantzunen artean aipatzekoa da ez dutela atera nahi ikasgelatik laguntza jasotzeko, bere kideekin batera gehiago ikasten dutela, pozago aritu direla lanean.


Elejabarrin boluntarioak. Azken esperientzia honetan EHU-UPVko Magisteritza eskolako ikasleek Elejabarriko eskolan egin dute lan. Hiru ikasgaien lan praktikoa izan da. Juan-ek eta Diegok, ikastetxearen ikasketa buruarekin batera, kontatu dute ikasketa eta zerbitzu solidario esperientzia hau eta horretarako bideo potente batzuk aurkeztu dizkigute. Interbentzioren esparruak izan dira liburutegia eta patioa. 
Hona hemen argazki batzuk


 Ibone Amorrortuk (@txiotxio), Gasteizko berritzeguneko aholkulariaren Storify


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